Retourneren
Kan ik mijn bestelde product(en) retourneren?
Ben je niet tevreden over een geleverd product of is de maat niet goed? Je kunt de producten binnen 14 dagen na levering, met de originele labels aangehecht en in de originele verpakking, retourneren. Je hebt de mogelijkheid het product thuis te passen. Echter, als het product gebruikt, beschadigd en/of gewassen is, kunnen wij het helaas niet terugnemen.
Wat kan niet geretourneerd worden?
- Gedragen, gebruikte, beschadigde en/of gewassen producten.
- Producten die niet in de originele staat verkeren.
- Producten zonder (pas)labels en/of originele verpakking.
- Ondergoed.
Hoe werkt retourneren?
Je kunt het product per post terugsturen met het bijgevoegde retourformulier, maar je kunt het product ook terugbrengen naar de winkel. Het adres staat onderaan de website onder ''Contact'', alsmede op de factuur die je bij je bestelling ontvangen hebt. Het is helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen als je het product hebt verzonden. Meer informatie hierover vind je onder ‘Wanneer ontvang ik de retourbetaling?’
Kan ik mijn bestelde product ook ruilen?
De mogelijkheid bestaat een gekocht product te ruilen voor bijvoorbeeld een andere maat of kleur, mits het product niet gedragen is, niet beschadigd is en de labels er nog aan hangen.
Wat kost retourneren?
Bij het retourneren van een product ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten hiervan. Als een pakket niet voldoende gefrankeerd teruggestuurd wordt, dan kunnen wij het pakket helaas niet aannemen. Breng je het product/de producten zelf terug naar de winkel, dan zijn hier vanzelfsprekend geen kosten aan verbonden.
Wanneer ontvang ik de retourbetaling?
Zodra het product in de winkel is afgeleverd en wij de retour hebben geaccepteerd, ontvang je een e-mail. Het totaalbedrag van het product/de producten inclusief eventuele verzendkosten en exclusief retourkosten, wordt dan binnen 5 werkdagen teruggestort op je rekening. Het bedrag wordt teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Het bedrag kan dus teruggestort zijn op je bankrekening of op je creditcardrekening. Na onze retourbetaling verschijnt het bedrag niet altijd meteen op je rekening. De termijn waarop het bedrag bij ons afgeschreven, en bij jou bijgeschreven wordt, is afhankelijk van je bank of creditcardmaatschappij.
Ook wanneer je jouw retour terugbrengt in de winkel wordt het bedrag teruggestort op de rekening waarmee je de betaling van jouw bestelling hebt gedaan. Omdat de betalingen via een digitaal systeem verlopen, is het helaas niet mogelijk om de retourbetaling in de winkel te ontvangen.
Overige vragen
Heb je specifieke vragen over het retourneren of vragen over het ruilen van een product? Neem dan contact met ons op via klantenservice@picowomen.nl of via telefoonnummer 053 8 900 900.